Metropool Vancouver 🏙

6 augustus 2019 - Vancouver, Canada

Vandaag dan alweer op naar de laatste stop: Vancouver. Met nog een leuke route, namelijk met de veerboot weer terug naar het vaste land begint de ochtend gezellig. Dit keer wel goed in de gaten waar we onze camper parkeren, zodat we niet weer stres krijgen bij het vinden van de camper. We komen aan bij de incheckgates en zien al gauw dat we de eerste zijn die straks de veerboot op kunnen. Helemaal vooraan in de rij parkeren we de auto, en besluiten met nog 45 minuten wachttijd, even het kleine marktje dat naast de parkeerlaan ligt, te bezoeken. Het is allemaal niet heel spectaculair, dus na 20 min weer terug naar de RV en lekker daar even met de stoel achteruit. We zien een andere veerboot aanmeren en lossen. Jeetje wat komen er veel auto’s van af! We proberen de auto’s te tellen, maar na 100, raken we de tel kwijt.. nog even wachten, en dan krijgen we een seintje dat we de veerboot op mogen. We parkeren de auto en besluiten wat te gaan eten. Op het dek is het vandaag koud, maar omdat we op een bord hebben gezien dat we een andere route varen dan de heenweg, en deze langs een plek komen waar mogelijk orca’s te zien zijn, staan we toch een hele tijd buiten op het dek. Na het passeren van de plek en het toch niet zien orca’s, besluiten we binnen te gaan zitten, uit de wind. De tocht gaat verder soepel, maar door de bewolking was de heenreis met het zonnetje toch net iets fijner. Eenmaal aangekomen in Vancouver stellen we de navigatie in naar onze camping. Gelukkig rijdt Gijs, het waren de ergste 20 minuten van de hele reis. Een enorm grote stad, met veel wegvertakkingen en je moet goed voorsorteren anders mis je een afslag.. We verrijden ons een keertje, maar gelukkig was het maar een kleine omweg. Het bordje van onze camping zorgde ervoor dat we weer konden ontspannen! We zijn er!

We werden ontzettend vriendelijk geholpen en kregen uitleg hoe we het beste naar Vancouver konden reizen. Dus we parkeerden de camper, even omkleden en wat eten, en op met de skytram naar Vancouver. In zo’n 45 minuten kwam de stad ons al tegenmoet. We stapten uit, en hadden ondertussen al best wat honger dus besloten ergens te gaan eten. Na het eten bezochten we de stoomklok, en liepen wat door wat straatjes. Ik had buikpijn die steeds wat erger werd. Gaan we wel of niet naar Granville Market? Het ging weer, dus we besloten toch de bus erheen te pakken. Na een kwartiertje wandelen was de buikpijn toch te erg. Even op een bankje liggen dan.. meestal trekt het weg.. de buikpijn zakte iets, dus we besloten over Granville Market te lopen. Een soort van foodhal met allerlei eetgelegenheden, van gebakjes tot Aziatisch eten. Maar alle geuren deden mijn buik niet goed en na een half uurtje rondslenteren dan toch besloten terug te gaan naar de camper. Het was ook al 18.00uur en we moesten ook de camper nog poetsen en nog inpakken dus veel langer hadden we ook niet kunnen blijven.. Eenmaal in de camper besloten we de steaks te bakken die we eigenlijk graag op de vuurkorf hadden willen bakken. Met wat sausjes was dat een laatste saai avondmaal in de camper. De camper werd gepoetst en de tassen werden ingepakt. Zo klaar. En wat doe je dan? Juist, even een duikje nemen. We hadden de camping geboekt op de locatie, maar nu bleek ook nog dat ze een zwembad hadden met een bubbelbad. Dus met de zwemspullen richting het zwembadje dat er goed verzorgd uitzag. Ook het bubbelbad was heerlijk. Dus lekker alles van ons afzwemmen en samen een leuke afsluiter van onze ener laatste échte dag.  Ohja, en met een raar samengesteld gezin konden we toch nog stiekem lachen: een vrouw met obesitas (ja met de oog was dat makkelijk te constateren) voelde zich ballerina in het water en ging allerlei oefeningen doen. Oké dan.. Na een dik uur te hebben gezwommen terug naar de camper voor onze allerlaatste nacht.. Snik snik..

We besloten vroeg op te staan, omdat we de camper moesten inleveren en vanuit daar naar onze B&Bmoesten komen. We wilde niet te veel van de dag missen zodat we nog alle tijd hadden in Vancouver. We leverde de camper in, dit ging allemaal soepel (op de rekening na aangezien we toch wel 400 km meer hadden gereden dan vooraf ingekocht, oeps..) en na even wachten stapten we samen met een ander stel het transferbusje in. Ik had al even op onze navigatie gekeken waar het andere stel zat, en zag dat de chauffeur waarschijnlijk langs onze B&B kwam. Je wordt namelijk maar op een paar vaste plekken/hotels in de stad afgezet. Dus Gijs eens stiekem ingefluisterd: ‘durf jij dat te vragen of hij misschien gewoon daar wilt stoppen?’.. Gijs deed niet moeilijk en die vroeg meteen of dat mogelijk was. En jawel hoor, zonder problemen zei de chauffeur dat hij er eigenlijk niet langs kwam, maar als hij de andere parallelweg pakte wel. Dus werden wij op de hoek van onze B&B afgezet! Super fijn en wat een service! Met tassen van 20kg is het toch een gesjouw anders. We gaven de man een fooi en liepen naar de B&B. Deze was nog niet klaar, dus we dropten onze spullen en vertrokken naar de Skytram. Dit keer een ritje van 10 min, dus de locatie was ideaal.

Jammer genoeg zat het weer niet mee. Bijna de hele ochtend heeft het geregend. Ik was niet te genieten, en Gijs moest met mij dealen. Vandaag zouden we fietsen huren in Stanley Park, mja dat weer he! Nja, we zijn er maar een keer dus op naar Stanley Park. Daar bij het information centrum wat toch best wel een eind al het park in lopen was, werd verteld dat de fietsen het beste gehuurd konden worden aan het begin van het park.. weer terug. Werkte natuurlijk goed om het humeur van Ashley, en Gijs er maar weer meer dealen. Maar de wandeling naar het verhuurbedrijf was gelukkig lang goed om het in die tijd ook weer goed te maken met Gijs J

We kregen twee super toffe fietsen, van die cruisers. Gijs een legergroene, en ik koos uiteindelijk voor een roze (terwijl ik paars zei maar wel naar de roze fiets wees). De  jongen herhaalde twee keer dat dat toch echt roze was in plaats van paars, voordat ik het in de gaten had dat er iets fout ging haha.

De helm weer op onze kop en daar gingen we! Eigenlijk hebben we vanaf dat moment geluk gehad en en op een paar druppels na de hele middag droog weer gehad. Onze magen begonnen te rommelen dus we besloten eerst een hapje te eten. Er waren een paar dingen die we wel wilde doen, en we maakten samen een planning. Het weer zou in de middag steeds beter worden, dus besloten eerst naar het Aquarium Vancouver te gaan, midden in Stanley Park. Gijs weer in zijn element, en alle visjes en raampjes af. Iet wat teleurgesteld konden we helaas de enorme octopus niet vinden, die was te goed verstopt. Na ook een nog een rondje door het buitenverblijf met dolfijnen en zeeleeuwen en een ijsje, gaan we weer terug naar de fietsen.

We besluiten een rondje rondom Stanley Park te fietsen. Een mooie route langs het water en de Lions Gate brug. Onze eerste stop is bij de Totempalen. We nemen een kijkje en fietsen weer een stukje verder. Al snel spot ik een Bold Eagle. We blijven een kijken omdat hij niet zo ver weg zit. We zien nog een enorm cruiseschip vertrekken wat echt enorm is als je met je fiets langs de oever staat. En dan opeens besluit de adelaar weg te vliegen! Maar niet zomaar, we zien dat hij een dode meeuw heeft gevangen. Wauw wat ziet dat er gaaf uit! Je ziet dan pas ook goed dat het een echt roofdier is. We maken de route langs de kust af en wanneer we merken dat we weer bijna bij het beginpunt zijn besluiten we ook nog door het park te fietsen. Nu hebben we met name rondom gefietst. Erg leuke routes en je waant je diep in het bos. Heel bizar omdat je weet dat je weet dat je eigenlijk midden in een grote stad zit. Na nog een paar stops bij grote bomen, meertjes en het ‘slip-spoor’ van Gijs die trucjes op zn fiets uithaalt, besluiten we dat het mooi is geweest. We leveren de fietsen in en omdat we nog niet ingecheckt zijn bellen we onze B&B of het goed is of we ook na de inchecktijd van 22.00uur nog kunnen inchecken, anders moeten we speciaal terug. De dame geeft aan dat het geen probleem is, en geeft aan dat we een uurtje extra speling krijgen. Nu kunnen we rustig opzoek naar iets te eten, zonder dat er tijdsdruk op zit. We zoeken via tripadvisor een leuke pub in de buurt waar ze ook veel speciaal biertjes hebben. Daar drinken we wat biertjes, en besluiten om meerdere voorgerechtjes te pakken en deze te delen. En ja jongens! Het waren ook garnalen! Na nog een laatste wandeling door de stad richting de skytram en onze B&B komt dan echt bijna een einde aan ons verhaal. Na een fijne douche het bed in voor onze laatste nacht in magisch Canada.

De volgende ochtend hebben we alle tijd. Om 11 uur moeten we de B&B uit, en rond half 2 moeten we richting vliegveld. Maar eerst ontbijten. De kokkin maakt voor mij 3 heerlijke pancakes en voor Gijs twee gebakken eieren. Met al het ander dat op tafel stond een goed ontbijt! We pakken alles in en sluiten de deur van ons kamertje achter ons. Een heel gek besef als je weet dat je de eerst volgende nacht weer in je eigen bed slaapt. We lopen nog een rondje door het winkelcentrum in de buurt, kopen een souvenirtje voor Noah en Kyanen drinken een kop koffie en delen een Nanaimo bar, een lokaal gebakje die we nog niet hadden geproefd. Niet super lekker en met kokos, dus dat smaakt voor Gijs niet naar meer.. Ook de koffie smaakt raar, en we besluiten beiden het niet op te drinken. Je zal net zien, hele 3,5 week niet ziek, en dan in het vliegtuig aan de dunne. Nee laten we dat risico maar niet nemen. Via de skytram naar het vliegveld. Had die receptionist van de camping hiervoor niet iets over zones gezegd? Nja zal wel. We kopen een kaartje en stappen in de tram. We zien een dikke streep op een tekening in de metro. Zou dat dan eigenlijk betekenen dat we een zone overgaan? Onze kaartjes zijn dan eigenlijk niet geldig.. Met wat spanning laten we alle andere passagiers door bij de poortjes van het vliegveld en ja hoor! Een dik rood kruis. Hmm en nu? Gelukkig was er nog iemand die hetzelfde probleem had en kon je aan de automaat gewoon nog een kaartje kopen. Door de poortjes en naar de incheckbalie.. ‘Kijk Gijs, op de borden aan de buitenkant staat waar welke maatschappijen zitten en welke ingang je dus moet hebben.. we starten bij ingang 2, en lopen naar rechts.. aan het einde helaas nog steeds niet onze maatschappij. Ik paniek, ohjeee normaal check ik altijd van te voren of de vluchttijden nog kloppen, stel je voor dat ie al weg is!! Gijs links vragen, ik rechts. En ook nu kwam het weer goed en hadden we dus ingang 1 al moeten hebben. Het inchecken gaat soepel en we zijn snel klaar. Nog even bij een grote wand vissen kijken (lees Gijs), en nog een hamburgertje eten. En dan is het toch echt tijd het mooie land te verlaten. Met boarden zien we dat het al erg rustig is, en dat bleek ook het geval te zijn. Want uiteindelijk hebben we 3 stoelen voor ons zelf, met voor en achter maar een persoon. Dus alle ruimte. En na 9 uur later staan we dan helaas weer met onze voeten op Nederlandse bodem. Maar wel met een enorme rugzak vol mooie, spannende, vette, nieuwe en overweldigende herinneringen. Canada, je was geweldig!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade