Zand in zicht!⛵️🏜

21 september 2017 - Ica, Peru

Vandaag vroeg uit de veren en op weg naar Huachachina. Gelukkig maakt het vroeg opstaan ons niet veel uit, want de jetlag zit er nog vers in en dus zijn we al klaarwakker. Backpacks ingepakt en met de taxi naar het busstation van Lima. De busrit duurt 5,5 uur vandaar dat we met een luxere bus van Cruz del Sur gingen. Het busstation leek wel een minivliegveld. Backpacks moesten ingecheckt worden, 10 minuten voor vertrek bij "gate 2" verzamelen en door de metaaldetector. Maar goed, als je een luxere bus wil dan moet je ook wat en het moet gezegd worden: dan krijg je ook wat. Iedere zitplaats was een fauteuil met privé beeldscherm en jawel hoor, zelfs voor Gijs genoeg beenruimte. Deze busreis kwamen we gemakkelijk door.
Eenmaal aangekomen in Ica stond daar opnieuw een Peruaantje te wachten met het "Wevers-naambordje". Die bracht ons naar de taxi die ons naar Huachachina zou brengen. Backpacks in de achterbak en we waren weer onderweg. Binnen 10 minuten veranderde de stad in een gebied met alleen maar zandbergen. En in het midden van deze zandbergen, in een klein dalletje lag het plaatsje Huachachina. Een leuk, mooi dorpje in een super mooie omgeving. Ook het hotel en de kamer zagen er goed uit. Enig nadeel, volgens mij waren we de enige gasten. Dus het ademde niet echt gezelligheid, laten we het daar op houden. Agja, gelukkig zijn wij mega gezellig:)
Maar goed, na een rondje door het plaatsje en wat gegeten te hebben werden we opgehaald door de organisatie die ons meenam om door de woestijn in een zandbuggy te rijden en te sandboarden. We werden een half uur later dan gepland opgehaald dus dat was weer een goede test voor Ashley's geduld. En tot verdriet van Gijs was het niet zelf rijden in de zandbuggy, maar achterin meerijden. Maar ag, ook dat wordt mooi. Maar oej, de go pro was leeg dus foto's maken zat er niet in. Zoals jullie merken, waren we goed voorbereid! En weg waren we! Het werd al snel duidelijk waarom je niet zelf mocht rijden. Het ging zo op en neer dat het leek alsof je in een achtbaan zat. Ashley gillen en Gijs toch wel blij, want hij kreeg zo evengoed zijn adrenalinekick. Onderwerp stopten we verschillende keren om in the middle of nowhere ( alleen maar zand om je heen, zover je kon kijken. Erg indrukwekkend ) van een bergje te sandboarden. Leuk om een keer gedaan te hebben. En ja hoor, gelukkig hebben we toch de foto's nog. Een drietal Spanjaarden hebben enkele foto's gemaakt en naar ons doorgestuurd. Eind goed al goed. 'S Avonds nog wat eten. We kwamen erachter dat niet alleen in ons hotel weinig volk was, in heel het dorpje viel het wat tegen. Jammer maar helaas. Evengoed prima gegeten en op naar bed, want de volgende dag zou het weer vroeg worden.
06.15 stond het ontbijt klaar. 06.45 de taxi naar Paracas waar we een boottocht gingen maken langs verschillende rotsgebieden met zeehonden, -leeuwen en andere dieren. Erg gaaf om deze dieren in het wild van zo dichtbij te zien. Tussendoor ging Gijs nog even op het strand op de foto met enkele pelikanen die daar gevoerd werden en kreeg hij nog wat klappen van de vleugels. Ander leuk momentje dat ik jullie niet wil onthouden: Ashley had even een zeurmomentje voordat we de boot in gingen over wat dingen. Maar gelukkig was karma in de buurt, want 5 minuten in de boot scheet een vogel op haar arm, haha yes:p
Toen de boottocht erop zat kregen we een privetour door het reservaat. Onze begeleiders Fredy (Peruaan) en Hubert ( een kreupele gangster uit Curacao) waren een stel. Hubert geloofde in ufo's, heeft vroeger iemand neergeschoten en denkt dat een zeebeer een echt dier is. En Fredy, een klein dik mannetje maar god wat kon die lopen berg opwaarts. Hij bracht ons naar alle mooie bergtoppen zodat we over de Pacifische oceaan konden kijken. Wind tegen en aardig wat overgewicht, maar nog liep hij ons het licht uit de ogen. Maar het leverde enkele super mooie plaatjes op die we niet hadden willen missen.
Na de tocht bracht Fredy ons terug naar Huachachina waar we even moesten bijkomen van de drukke dag. 'S Avonds in de Bamboo Lodge gegeten. Hier zaten veel backpackers. Na een paar biertjes en een paar erg machtige toetjes rolden we terug naar ons hotel. Zo hebben we Huachachina beleeft en was het oogjes toe en de volgende dag op naar Nazca!

1. Pap en mam:
    23 september 2017
    Weer prachtige foto's en een applausje van de pelikanen voor Gijs de dierenliefhebber. 👏🏻👏🏻👍
  2. Corinne:
    23 september 2017
    Wow supermooi daar, komt op mijn bucketlist erbij👍❤️
  3. Patrick Kranenbroek:
    23 september 2017
    Gijs en Ashley. Heel veel plezier nog in Peru. Leuk om jullie verhalen te lezen.
  4. Ome Janne!:
    23 september 2017
    Ziet er top uit!...net iets anders dan Zjwamer kermis!;-))...geniet ervan!
  5. Oma Ike.-:
    23 september 2017
    Super foto's weer , geniet mee van jullie vakantie ! Is het ook warm daar ?? 😗😗❤❤
  6. Oma & Leon:
    23 september 2017
    Een fijne vakantie en geniet er maar van. Wel een hele beleving zo te zien.
  7. Misja:
    24 september 2017
    Wow! Erg vet!
  8. Wim:
    24 september 2017
    In 1988 zijn wij daar ook geweest, An, Mariet en ik, maar dat was niet zo avontuurlijk. Morgen gaan jullie naar Nazca. Daar zullen jullie veel horen over Maria Reiche die de lijnen van Nazca heeft ontdekt, Ufo's en zo. Toen wij daar waren kon ik niet in het vliegtuigje dat daar over heen vloog omdat ik het been in de gips had door een val van een helling aan het Titicaca-meer. Maar toen ik daar aan de patio van het hotel zat mijn lot te betreuren kwam daar een oud vrouwtje langs te geschuifelen. En dat was Maria Reiche zei het personeel. Zij had een pensioen van de peruvaanse staat. zij zal niet meer leven, maar dat had ik dan toch meegemaakt.
  9. Pauline:
    26 september 2017
    Mooie foto's! Geniet dur nog mer lekker van!