Peru, our next adventure!🌎

19 september 2017 - Lima, Peru

Eindelijk na een hele zomervakantie was het moment daar! Vandaag zouden we vertrekken naar Antwerpen om vervolgens morgen richting Lima te vliegen. Na een laatste koffie met Rietje, Edmay en Paul, bracht Paul ons naar ons hotel in Antwerpen. Hennie was er helaas niet bij, die was nog op motorweekend met de mannen, maar van hem hadden we al uitgebreid afscheid genomen.
De autorit naar Antwerpen ging voorspoedig. Naar een aantal inhaalmanoeuvres van Paul over de trambaan en tegen t verkeer in kwamen we veilig aan bij t hotel waar we afscheid namen van Paul en meteen konden inchecken. Na wat geluierd op de kamer hebben we een terrasje gepakt om de vakantie in te luiden en zijn we daarna een hapje gaan eten. Voor mij een lekker stukje vlees met Bernaisesaus en voor Gijs droge spareribs. Gelukkig maakte de chocomouse het daarna allemaal goed.
Om 6.45 uur ging de wekker en na rustig wakker worden hebben we ontbeten in t hotel. Om half 9 stonden we klaar voor ons nieuwe avontuur. Na onze treintickets te hebben opgehaald konden we om half 10 de Thalys instappen. Ik natuurlijk zenuwen want de tickets moesten door een conducteur worden afgestempeld om te kunnen inchecken bij KLM. Maar na 5 minuten kwam hij al langs en konden we een uurtje relaxen.
Op Schiphol begonnen mijn zenuwen echt, want omdat we via Antwerpen gingen konden we niet online inchecken en hoorden we dus pas op t vliegveld of we naast elkaar konden zitten. Na 2 verschillende balies werden we uiteindelijk naar de juiste rij gestuurd, tussen alle triatleten met mega sportkoffers die terug naar huis gingen na t wk in Rotterdam. Stonden we wel goed?! Maar de grondsteward checkte ons netjes naast elkaar in en toen ik online even checkte waar ergens we in t vliegtuig zaten zag ik dat we ook nog comfort stoelen hadden!
Na een hapje bij de Mac om nog geen 12 uur smiddags konden we inchecken. Gijs aan het gangpad en ik in het midden naast een mevrouw uit El Salvador. T vliegtuig zat niet vol en de stoelen in de comfortzone werden voor 100 euro verkocht! Hadden wij dus even geluk, wij hadden die stoelen voor niets! Eigenlijk een hele goede vlucht gehad de eerste 10 uur en gezellig gekletst met de vrouw naast me, die al een ritje achter de rug had (Oostenrijk - Vienna- Zürich - Barcelona -Amsterdam). Het laatste uur was wat minder, meer turbulentie, huilende kinderen en zelfs eentje die moest spugen en t niet deden opruimen. Voor de mensen die weten hoe panisch ik ben rondom overgeven dus echt een hel voor mij haha. Maar gelukkig had Gijs me op tijd gewaarschuwd en heb t verder niet hoeven te zien.
Eenmaal op Panama bleek dat er een stroomstoring was geweest, de airco deed t niet (het was er 30 graden) en een aantal vluchten waren gecanceld waaronder de laatste vlucht van de mevrouw naast me die dus toch nog even niet thuis was. Wij hadden weer geluk en onze vlucht ging wel. Na even wachten konden we ook hier boarden en met stoelen bij de nooduitgang nog meer ruimte.
 Na een dikke 3 uur waren we in Lima. We werden opgehaald door iemand van onze b&b en om 12 eindelijk op onze (ieniemienie) kamer. Een snelle douche en eindelijk t bed in.
 De volgende ochtend alweer vroeg wakker en na wat draaien uiteindelijk om 8 uur opgestaan. Na een ontbijtje met een omelet, een gek vruchtensapje en mini banaantjes zijn we ons klaar gaan maken voor de dag. Nadat we geld hebben gewisseld hebben we eigenlijk de hele dag door Lima geslenterd. Van verschillende terrasjes naar kerken, een shoppingmall en uitwaaien bij de zee, een rustig relax dagje. Nu nog even relaxen op de kamer met een potje kaarten en straks nog ergens wat eten en dan op tijd naar bed. Morgen worden we om 6.45 uur opgehaald en vertrekken we richting Ica, waar we overnachten in een oase en gaan racen in sandbuggys en van de zandduinen mogen sandboarden. Nu al heel veel zin in!!

1. Pap en mam:
    19 september 2017
    Al een leuk begin, top. Rit met de sandbuggys en sandboarden zal zeker super zijn. Heel veel plezier, geniet er samen van!! ❤️
  2. ES:
    20 september 2017
    De kop is eraf! Benieuwd naar alle avonturen die jullie gaan beleven. Have fun. X
  3. Corinne:
    20 september 2017
    Gelukkig goed aangekomen! Nu lekker slapen voor het avontuur van morgen😘😘😘
  4. Steffie:
    20 september 2017
    YES! Wat een fijn zo'n goede reis ( muv de kids en t spugen) wie neemt die nu ook mee in n vliegtuig, ik snap dat niet 😉. Geniet van alles wat gaat komen 🌎. Heel veel liefs van the kids en van ons 🌈
  5. Inge:
    20 september 2017
    Leuk leuk!! Veul plezeer!
  6. Imke Op het Roodt:
    Super leuk!! Geniet ervan samen 😙
  7. Oma Ike.-:
    Goed begin van de vakantie na al dat stressen !! Veel plezier lieverds , 😘😘
  8. Betty:
    20 september 2017
    Leuk om te lezen! Veel plezier samen!
  9. Ka-Wah:
    Leuk! Geniet ze samen!!
  10. Lieke:
    Leuk!! Ik ga jullie volgen. Veel plezier in het prachtige Peru! Groetjes Lieke
  11. Wim:
    21 september 2017
    Dank voor de foto van de kerk. Dat is al een heel goed begin.