Banff: camping virgins

23 juni 2019 - Banff, Canada

03.00 uur ’s nachts. Draaien, draaien. Schat, ben je wakker? Ja! Ook nog last van de jetlag? Ja dus.

De morgen begon dus vroeg. Maar eenmaal 10.00 uur was het ook naar Fraserway RV’s om de camper op te halen.

Na het nodige papierwerk en uitleg over de functies van de camper was het op naar Banff, de eerste campsite van deze vakantie. Het was een ritje van anderhalf uur. Gewoon om even gevoel te krijgen met de camper en de wegen in Canada.

Zware windstoten, regen en snelwegen. Kortom, vuurdoop voor Gijs. Maar goed, een paar grijze haren voor Ashley verder en we kwamen aan op de 1e campsite. Ook nog even achteruit inparkeren tussen een smal strookje omringt door bomen, why not.

Maaaaar, het is gelukt:)! En eenmaal uitgestapt op plek 44 bleek wel waarom dit de beste plek was van de campsite. Pal aan het water en uitkijkend op de bergen was het een mooie start! Met behulp van wat kranten van de buurvrouw en het eigen gehakte hout ( mede mogelijk gemaakt door Lumberjack Gijs) zaten we lekker aan het kampvuur. Een paar hotdogs en marshmallows als toetje stond op het menu.

Uiteindelijk was het om 23.00 uur de camper sluiten, het trappetje op en lekker slapen. Dat ging verrassend goed btw. Zzzzz

’S morgen rustig op staan, ontbijtje, drukje doen en op naar Johnston Trail. Een wandeling van 5 km berg op naar verschillende watervallen. Dit bleek een mooie eerste kennismaking met de natuur in Canada. En ja hoor, ook hier weer bussen vol met Chinezen. Je ontkomt er niet aan he.

Enfin, eenmaal weer beneden, nog even een kopje koffie met een Australisch stel dat ook in het barretje zat en op naar de 2e locatie: Lake Louise.

We werden gewaarschuwd dat het te druk zou zijn om daar te komen, maar middels een parkeerplaats iets verder op en een shuttle-schoolbus kwamen we aan op bestemming: een super mooi meer tussen 2 bergen in. De foto’s spreken boekdelen! Vervolgens werden hier de befaamde woorden uitgesproken: zullen we nog een paar kilometer wandelen? Dan kunnen we Mirror Lake en Lake Anges zien. Prima! Doen we!

Na een half uurtje: toch wel een eindje wandelen zo berg op en over al die stenen he? Ja hahaha.

Na het 2e half uurtje: Poeh, wat een tochtje. Flinke bovenbenen krijg je hier van. Hopelijk zijn we er zo.

Na het 3e half uur: Hehhh, eindelijk Mirror Lake. Zag er uiteraard weer super mooi uit. In de zomer kon je daar goed zwemmen. Nu, helaas niet.

Zullen nog even wat verder lopen voor Lake Agnes? Ok is goed.

Weer een half uur verder: gaat het nog? Ja hoor, wel zwaar. Maar in gedachte: sjongejong, benen doen pijn. Hoe lang duurt het nog? Jij wilde dit! Ik niet!

Maar de hele tocht bleek het werkelijk waar meer dan waard! Lake Agnes was opnieuw een locatie die je zo maar op een schilderij zou kopen. Na het opnemen van het uitzicht en even bijkomen werd de tocht naar beneden in gezet.

Op naar de 3e en laatste locatie van de dag: de stad Banff. Onderweg troffen we ons eerste echt Canadees dier aan: a male Elk (groot hert met tevens een groot gewei). Mooi om in het echt te zien.

Daarna in Banff nog wat gegeten, wifi gebruikt om weer even up tot date te blijven en daarna weer terug naar de campsite. Dit keer op eigen kracht het vuurtje gestookt:) en ook deze avond lekker rond het kampvuur afgesloten.

Zo meteen de camper weer dicht, slapen en morgen op naar Jasper. Volgens alle Canadezen moeten hier de beren zitten. Dus hopelijk kunnen we jullie de volgende keer daar foto’s van laten zien!

1. Corinne:
    23 juni 2019
    Prachtige verhalen en fotos!
  2. Pap en mam:
    23 juni 2019
    Wauw zo mooi, genieten vanaf de eerste tot de laatste minuut en wij genieten mee. Leuk jullie verhaal te lezen inclusief foto's.
    ❤️❤️
  3. Oma & Leon:
    23 juni 2019
    Wow wat een prachtige natuur.
  4. Carly:
    Gaaaf😍
  5. Wim:
    Prachtige natuur. Eten minder. Marshmellows👺wordt succes.😎😁🍳🥂
  6. Inge:
    23 juni 2019
    Superleuk om te leaze waat ger allemaol mitmaakt!! En sjoon fotos! Benuujd nao alle nuuje avonture :)
  7. Misja:
    24 juni 2019