The Chipmunk Chaser

30 juni 2019 - Clearwater, Canada

Fris en fruitig op naar Clearwater. Onderweg natuurlijk weer in de startblokken om wilde dieren te zien.

Je wordt langzaamaan een beetje te verwend, want we dachten samen van; oke, beren hebben we er nu een aantal van gezien. Een paar zwarte beren en 1 grizzlybeer. Dus we zijn klaar voor iets anders. Niet dat we geen beren meer willen zien hoor. Volgens mij kun je daar nooit genoeg van krijgen.

En u vraagt, wij draaien was het tijdens die rit. Langs de weg was een grote vijver en midden in die vijver stond een eland, te snorkelen naar waterplanten. Ook hier hebben we natuurlijk weer uitgebreid bij stilgestaan en foto’s gemaakt. Deze keer met de alarmlichten aan. (Eindelijk wisten we waar de knop zat, ruim op tijd toch?)

Na de nodige kliekjes op naar Clearwater, naar Dutch Lake RV Park. Dit was geen campsite in een national park, maar een private park. Dus dat betekent dat je wat minder in de bossen zit en wat meer naast elkaar. Verder prima! De plek had zelfs wifi (al zij het slecht) en een eigen restaurant met een meer waar je nog kajakken.

Na een kijkje te hebben genomen op de campsite zijn we nog even naar de mooie Spahat Falls in de buurt geweest. Gelukkig went een mooie waterval nooit! Ook deze was weer ontzettend mooi om te zien.

’S avonds nog wat pasta gegeten en het vuurtje aan.

Nog wat goed om te weten voor het slapen gaan de 1e nacht: beter geen wifi dan slechte wifi. Je wil internetten, maar het werkt niet. Dan is het beter om gewoon te weten dat je het niet hebt en lekker spelletjes kunt gaan doen.

Op de 2e dag in Clearwater gingen we bergopwaarts naar het begin van de Clearwater River. Hier hadden we een full day boat tour geboekt via the information centre in Clearwater de dag daarvoor. Help ons eraan herinneren dat we de dame van the information Centre nog moeten bedanken voor het feit dat ze ons niet verteld had dat de laatste 30 km over onverharde weg waren. Leuk met een camper die aan alle kanten rammelt.

Ashley heeft 6 keer gevraagd om om te draaien en de tour te laten voor wat het is, maar Gijs liet zich niet kennen.

Eenmaal aangekomen sprongen we met 12 man in totaal op de boot van Captain Jack. Onderweg kwamen we verschillende osprey vogels tegen ( we moesten ’s avonds googlen wat het betekende. Blijken visarenden te zijn) en 1 Bald Eagle. (Die bruine adelaren met de witte kop) Heel gaaf.

Uiteindelijk kwamen we aan op het onbewoonde eiland met de Rainbow Falls. Erg mooi! Na een zelf gemaakte lunch van Captain Jack gingen we nog even met een kajak het water op en daarna weer terug met de boot naar het beginpunt. Super mooie dag, zeker op een onbewoond eiland waar alles nog puur natuur is. Op de terugweg hebben we weer een dier kunnen afstrepen, namelijk de bruine beer zagen we langs de weg lopen. Maaaar zoals bij iedereen bekend hoort er ook binnen de natuur het gezegde: The Circle of Life. Zo konden we dus +1 zetten bij dieren die we gezien hadden, maar even snel konden we ook -1 zetten in ons dierenbingoboekje. De dag was blijkbaar lang en vermoeiend, want Ashley wilde snel terug naar de campsite. Helaas ging dit ten koste van een klein eekhoorntje dat de weg over stak. Het gehobbel van de camper achtervolgt haar nog altijd in haar slaap.

’S avonds nog 2 ovenpizzaatjes voor Gijs en niets voor Ashley. Op de liefde leven kan soms voldoende zijn. Of het had wellicht met het eekhoorntje te maken.

Na nog een kort onderonsje met de buren (een Duitse jongen, Oostenrijks meisje en hun 4 maanden oude baby) werd Ashley omgedoopt tot the Chipmunk Chaser. (Voel jullie vrij om deze bijnaam erin te houden.)

Tenslotte zijn we op de 3e dag er zelf op uit getrokken. Eerst naar de mooie Helmcken Falls. Dit was een zeer hoge waterval. En daarna naar de Dawson Falls. Kleiner en veel breder. Dus weer voor ieder wat wils. Opnieuw erg mooi!

Als laatste hebben we er uiteraard nog een hike in gegooid. We hebben de Mould Trail gelopen. Dit was anderhalf uur wandelen en op het eindpunt, jawel, opnieuw een waterval. Maar deze had iets speciaals, want je kon achter de waterval langs lopen. Je werd wel zeik- en zeiknat. Maar goed, je bent er maar 1 keer en het is lekker weer dus dit hebben we natuurlijk beiden ook gedaan. Daarna weer terug wandelen door het berengebied naar de camper. Om geluid te blijven maken hebben we het spelletje; ‘wat heb je liever?’  gedaan. Zo kwamen we erachter dat Gijs kiest voor nooit meer speciaal bier ipv gewoon bier en Ashley kiest voor nooit meer sushi ipv nooit meer koken. Zo dacht je dat je iemand echt kon he.

Uiteindelijk weer terug, even omkleden en toen gaan eten bij Hop ’n Hog. Een super goede tent voor bbqvlees en speciaal biertjes. Gijs was een tevreden man. En Ashley? Die moest bobben. Maar geen medelijden hoor! Ze heeft zich prima tegoed gedaan aan een Ginger Ale en de gedeelde Meat Platter for 2.

Toen echt terug naar de campsite. Alleen nog laatste wasje doen (die pas om 23.45 uur klaar was), slapen en op naar Kelowna!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma Ike.-:
    30 juni 2019
    Geweldige dingen beleefd en gezien !! Dit pakken ze jullie nooit meer af . En ik geniet mee van jullie reisverhalen lieverds
    Have fun !! Lieefs van mij 😘😘❤
  2. Oma & Leon:
    30 juni 2019
    Ashley & Gijs geniet van jullie reis, knuffel oma & leon. Ps oma heeft dit zelf getypt.
  3. Pap en mam:
    30 juni 2019
    Weer een mooi verhaal, kijken er iedere keer naar uit. Blij dat jullie deze keer zo genieten 👍🏻👍🏻.
  4. Misja:
    1 juli 2019
    Echt vet! Wat een ervaringen! En we steken een kaarsje aan voor de 'fallen squirl'. Your fight is over. 🤣
  5. Samanta:
    3 juli 2019
    Leuke foto’s weer. En Gijs wat heb je een lekker strak broekje aan