Dagen langzaam af aan het tellen!

17 december 2015 - Roermond, Nederland

Nog precies 18 nachtjes slapen.. Wat is de reis toch snel dichtbij gekomen zeg! Na veel informatie, reisverhalen en in gidsen te hebben gelezen hebben we er al zooooo veel zin in! Tegelijkertijd ook heel erg spannend, we hebben nu alleen nog maar de eerste 7 nachten vastgelegd en de rest laten we op ons afkomen! Echt iets voor mij (not), hihi. Maar gelukkig heb ik Gijs aan me zij:)

Op 4 januari vliegen we vanaf Amsterdam naar Atlanta, waar we na een korte tussenstop doorvliegen naar San Jose, de hoofdstad van Costa Rica. Rond half 10 's avonds lokale tijd landt ons vliegtuig, waarna we ons naar ons hotel gaan begeven. In Costa Rica is het 7 uur eerder, dus we zullen wel moe zijn! Het is dan namelijk al half 4 's nachts Nederlandse tijd.

5 januari hebben we als bijkomdagje van de lange reis gekozen. San Jose zullen we gaan ontdekken en langzaam de andere wereld over ons heel laten komen. Hier moeten we ook alvast de taxes gaan regelen voor de grensovergang over een paar weken naar Nicaragua.

Op 6 januari begint het reizen dan echt! Oké we hebben dan wel al een hele vlucht achter de rug, maar nu gaan we dan ook echt het land in, met onze backpack op onze rug. We hebben een driedaagse excursie geboekt naar Tortugero, een broedplaats voor Wildlife! Met Gijs als echte dierenfan kijk ik hier nu al helemaal naar uit. Wat ik van alle verhalen heb begrepen moeten we hier al heel wat diersoorten tegenkomen, spannend! Ik verheug me al op de aapjes! De driedaagse excursie bestaat uit het verkennen van het dorp, twee boottochten door de grachten van het regenwoud en een hike door het regenwoud. Als afsluiter van de excursie gaan we op dag drie raften op de wildwateren van Pacuare River.

Op vrijdag 8 januari komen we aan in Puerto Viejo, een plaatsje aan de Caribische Kust, waar met name de bevolking afkomstig is uit Jamaica. Reggae dus!! Hier relaxen we het weekend aan het strand waar we samen de volgende dagen zullen gaan uitstippelen..

Al zeg ik het zelf maar dit klinkt geweldig toch? haha. Nou vanavond maar eens alle spullen naar beneden halen zodat we een lijstje kunnen gaan maken wat we nog missen. Laat dat avontuur maar komen!

1. Reislogger:
    17 december 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Maurits:
    18 december 2015
    Dit klinkt als een geweldig reis! Heel veel plezier samen.
    Leuk dat we dit mogen volgen.
  3. Steffie:
    19 december 2015
    Geniet van alle voorpret, wordt een reis om nooit te vergeten!
    We gaan jullie missen <3
    Xx
  4. Renee van Lieshout:
    21 december 2015
    Wat een mooi avontuur gaan jullie tegemoet. Heel veel plezier en vooral veel gaan genieten samen!
  5. Noortje Luijten:
    30 december 2015
    Heeel veel plezier. Komt vast goed!
  6. Ingeborg van den Crommenacker:
    4 januari 2016
    het avontuur is gestart. jullie zijn onderweg. ik hoop dat jullie een fijne vlucht hebben.

geniet!!!!!
  7. Jolanda beurskens:
    5 januari 2016
    Geniet er van, de reis is achter de rug. Het avontuur gaat beginnen. Heel veel plezier