Layback en relax in Puerto Viejo

13 januari 2016 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Uitgeput van onze rafttrip stapten we in het busje richting Puerto Viejo. Rond half 6 kwamen we daar aan, pikken donker ondertussen. We hebben een kamer via Airbnb geboekt, dat is een site waarop mensen hun eigen huis, lodge of kamers te huur zetten. Wij zaten in Casa Caribe, bij onze host Alex. Maarja, zo'n locatie is natuurlijk niet zo duidelijk aangegeven als een hotel.. Dus met wat lichte stress opzoek naar de kamer. Volgens een cafeetje was het iets verder op deze straat aan de rechter kant, dus daar gingen we.. We kwamen aan bij een huisje en dachten laten we hier maar eens kijken of het dit ook is. Maar naar het zien van een hond die niet al te vriendelijk op ons reageerde toch maar weer snel terug gelopen maar de grote weg. Naar nog een keertje vragen kwamen we dan toch op het juiste adres. Daar ving de vriendin van Alex ons op en liet ons de kamer zien. Ontzettend gaaf! Het was helemaal back 2 basic. Het was wel even wennen, er zaten geen ramen in en je hoorde alle natuurgeluiden, maar je voelde je hierdoor echt in de jungle. Na een lekker hapje in in downtown in een super tof restaurantje komt er toch een einde aan de actieve dag.

Puerto Viejo is een plaatsje aan de Caribische kust, heel layback dus ook wij hebben de afgelopen dagen lekker gechillt. Onze zaterdag begon met de vuile was naar de wasserette te brengen. Daar aangekomen was de wasserette ook een ontzettend leuk ontbijttentje waar je boeken kon ruilen. Had je je boek uit, kon je die hier achterlaten en een ander boek die iemand anders had achtergelaten meenemen. Na een goed ontbijt van ieder 2 grote pancakes en een grote kom vers fruit zijn we opzoek gegaan naar fietsen. In deze streek kan je langs de kust en verschillende strandjes fietsen, echt heel leuk (ze verhuren zelfs elektrische fietsen!!) Via een route van strandje-hoppen en weer stukjes fietsen kwamen we om 11.30uur aan bij het Jacuar Rescue Center, een opvang voor gevonden en gewonde dieren die ze eerst beter maken en daarna weer laten wennen aan de natuur en na een tijdje weer terug zetten in het wild. Dieren zoals slangen, maar ook luiaarden, aapjes en kleinere katachtigen zaten met name in de opvang.

Na het bezoek aan de opvang zijn we gaan lunchen in een strandtentje op het strand. Met een lekkere tapasschotel voor twee en de nodige drankjes hebben we hier de rest van de middag doorgebracht. 's Avonds zijn we nog lekker gaan eten in het stadje waarna we nog wat winkeltjes zijn ingegaan.

Zondag vertrokken we, na een lekker ontbijtje in een broderie, met de lokale bus naar National Park Cahuita. Een park waarbij het pad voornamelijk op 5 meter langs de kustlijn loopt, maar je toch midden in de jungle zit. Alleen bij stukjes minder bebost  gebied zag je de zee, en dat leverde weer hele mooie fotomomentjes op. Het is overigens zo mooi hier met al dat groen en ongerepte natuur. Na een wandeling door het park met hier en daar een pauze op het strand hebben we de middag weer afgesloten in een cafeetje aan de zee, met een hapje en een aantal drankjes.

Eenmaal terug op onze locatie in Puerto Viejo waren Alex en zijn vriendin aan het chillen in de hangmat. We kregen een zelfgemaakte cocktail en kletsen lekker wat over de verschillen van hier en Nederland. Heel gezellige en gastvrije mensen.
Het was alweer tijd om onze backpacks te gaan inpakken. We hebben de volgende dag  om 5.30uur(?!) de bus. We wilde perse van de Caribische kust naar de Pacifische maar dat hield wel in dat we een lange dag van reizen voor de boeg hadden. Op tijd naar bed dus maar!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma & Leon:
    13 januari 2016
    Zo weer een ervaring rijker, wat een uitzicht over de oceaan. Lekker weg dromen en ja waar zat je aan te denken daar op die boomstam? Groetjes opa, oma en leon.
  2. Patrick Kranenbroek:
    13 januari 2016
    Hoi Ashley (en gijs). Leuk dat jullie nog naar Cahuita zijn gegaan. Ik heb niets teveel gezegd toch??? Veel plezier nog
  3. Pap en mam:
    13 januari 2016
    WoW weer veel gezien en gedaan. Heel veel indrukken en mooie omgeving, zal wel overweldigend zijn.
    Jullie zien er heerlijk relax uit.

XXX mam en pap
  4. Ashley En Gijs:
    13 januari 2016
    Cahuita was inderdaad heel erg mooi ja! Allerlei dieren gezien maar ook lekker aan het strand met niemand om je heen, echt prachtig!
    Op de boomstam was ik aan het genieten van t uitzicht hihi. Wat een andere wereld hier zeg! Ook toen we vertelde aan Alex (onze host) dat wij dit als jungle ervaren moesten hun lachen, zij gingen in Brazilië naar de 'echte' jungle haha. Ze konden zich ook niet voorstellen dat wij veeeeeeeel minder bomen hebben in Nederland haha gek he!

Leuk dat jullie met zo veel reageren op de verhalen! Voor ons zijn jullie reacties ook heel erg leuk om te lezen:)

Groetjes vanuit Costa Rica - Pura Vida xxx
  5. Bennie en Marlinnie:
    Hej Geizer en Ashley!

Super ervaringen daar zo te lezen! Die dieren is echt wat voor jou gijs haha.. Ik zie je al peentjes zweten als je in he bed ligt met die natuurgeluiden om je heen (zouden wij ook hebben haha)

Veel plezier nog en we lezen het wel weer!

Groeten!
  6. Misja:
    14 januari 2016
    Gijs, gein vogelspinnen op de kamer gehad???
  7. Gijs Geraedts:
    14 januari 2016
    Peentjes zweten van de dierengeluiden? Haha dieren is toch juist iets voor mij:)! Ik vind dat alleen maar leuk. Alle dieren mogen in de buurt zitten alleen spinnen op gepaste afstand haha. Gelukkig hebben we die ook alleen maar in het nationaal park gezien en dan kan ik ze wel waarderen:)

Groetjes,

Gijs